Wednesday 3 May 2017


Two Gebirgsjägers (mountain infantry) manning an MG-34 machine gun.

An entire corps was formed in Norway by 1941. Its divisions were lightly equipped, with much of the transport provided by mules. These mountain infantry were equipped with fewer automatic weapons than regular infantry, however the MG 34 or MG 42 machine gunners were provided with more ammunition than their regular infantry counterparts.

These units were trained not only as light infantry. Their training differed to most infantry as the Gebirgsjäger lacked the traditional support elements such as tanks, armoured vehicles and artillery etc. Indeed the Gebirgsjäger had to rely on what they could carry – on their backs or on pack animals. Their equipment was specialised too as it needed to be taken apart and carried by pack animals which is quite unlike “normal” infantry equipment.

It was in Norway that their specialist skills were much needed. Then as attention was turned to the West they were then employed in France, then the Balkans and this was again an excellent usage of these crack troops in the mountainous Yugoslavia. Next they were employed in the horrendous Eastern Front – fighting in both specialist and non-specialist rolls - and eventually they were involved in the final eastern front battles.
(text -militaryarchiveresearch)

---------

2 "Gebirgsjäger" (1 loại khinh binh đóng ở các vùng núi có ở 1 số nước Âu-Mỹ) đang tác xạ súng máy MG-34.

Ban đầu được thành lập ở Na Uy, 1941, những sư đoàn này được trang bị vũ khí nhẹ, với phương tiện vận chuyển phổ biến là la. Những khinh binh đóng ở vùng núi này ít được trang bị các vũ khí tự động như những binh đoàn khác, tuy vậy các đội súng máy MG-34 và MG-42 đều được cung cấp đạn dược nhiều hơn hẳn những "đồng nghiệp" của họ.

Những đơn vị này không chỉ được huấn luyện như khinh binh. Chương trình huấn luyện hoàn toàn khác biệt với phần còn lại, do thiếu những thành phần hỗ trợ thường có như thiết giáp, tăng hay pháo... Thật vậy, binh chủng này luôn phải tận dụng những gì họ có thể mang trên lưng hoặc động vật chuyên chở. Những trang bị của họ cũng được "chuyên môn hóa" bởi chúng cần được phân tách và vận chuyển bởi động vật vốn rất khác với các phương tiện vận chuyển thông thường.

Các kỹ năng đặc biệt này là vô cùng cần thiết ở Na Uy. Sau đó, khi tâm điểm chuyển về Tây Âu, họ được đưa về "tác nghiệp" tại Pháp, rồi đến vùng Balkan và tại đây những binh đoàn tiếng tăm này đã có những màn trình diễn tuyệt vời trên những ngọn núi ở Nam Tư. Sau đó họ được đưa ra mặt trận phía Đông đầy khốc liệt - chiến đấu trong cả những chiến dịch đặc biệt hoặc không - sau tất cả, họ đã góp mặt trong những trận chiến cuối cùng ở mặt trận này.

https://www.facebook.com/worldwarincolor/photos/a.393169424146189.1073741828.393166910813107/1212829835513473

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

Tips Us

Name

Email *

Message *

Popular Post

All Categories

Followers

Search This Blog

Powered by Blogger.

- Copyright © 2013 History -Metrominimalist- Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -